Dag 17

17 mei 2017 - Austin, Texas, Verenigde Staten

Dag 17 – woensdag 17 mei 2017

Geachte vrienden,

We zijn opgestaan met regen :-( ... Daar gaat mijn dagelijkse uitgbreide training.  10 ‘miles’ in de regen gaan lopen vind ik er een beetje over.
Na het ontbijt zijn we te weten gekomen dat het in de namiddag droog zal worden, de zon zou erdoor komen dan.
Een bezoek ’s morgens aan ‘Mc Kinney Falls State park’ hebben we toch maar laten vallen dan.
Dus zijn we pas tegen de middag naar het centrum van Austin gereden.
De centrale straat en waar bijna alles te zien is, is ‘Congress Avenue’. Je vindt er hele mooie vintage-winkeltjes waar je terug in de tijd kunt dromen. Ook een enorme grote ‘boots-shop’ waar de gemiddelde prijs 300$ is ongeveer per paar, maar wel speciaal en echt leder uiteraard. Op de foto zie je één rij en er zijn er misschien wel 10.
Austin is de hoofdstad van de staat Texas ... op het einde van Congress Ave staat dan ook het grote ‘Texas State Capitol’.
En inderdaad kwam de zon erdoor in de late namiddag zodanig we op een terrasje effe hebben genoten van een typische amerikaanse stad. Trouwens je vindt hier genoeg terrasjes maar ze worden niet gebruikt zoals wij ze kennen als het goed weer is. Bij ons zouden ze allemaal vol zitten, hier misschien 10%.
Maar het spectucalaire van de dag was ’s avonds gepland.
Onder de ‘Ann W. Richards Congress Avenue Bridge’ zitten ongeveer 250.000 vleermuizen. De grootste stadsnest in de wereld. En met zonsondergang vliegen ze allemaal uit.
Een fenomenaal zicht !! Ik heb een video proberen te make maar het was niet gemakkelijk. Je moet maar eens kijken.
Morgen hoop ik JR en Bobby Ewing te ontmoeten in Dallas, Southfork (340km) maar de regen zou wel eens roet in het eten kunnen gooien, we zien wel ... ;-)

See you tomorrow, vrienden.