Dag 20

20 mei 2017 - Hot Springs, Arkansas, Verenigde Staten

Dag 20 – zaterdag 20 mei 2017

Lieve vrienden,

Het weer is minder, vandaag weer veel bewolking maar we hebben het geluk dat het merendeels droog blijft en met een temperatuur van +/- 26°C.

Deze morgen gaan we de Soutfork Ranch bezoeken van de tv-reeks Dallas (1978-1991).
Je herinnert je echt beelden van toen als je de villa ziet. Alles is wel veel kleiner dan je denkt, want ze gebruikten cameralenzen om het beeld te verbreden zodat alles groter lijkt.
De ranch was private eigendom en de eigenaars eisten dat er enkel in juni, juli en augustus mocht gefilmd worden en ook enkel buiten de villa. De scenes van binnen werden niet in de villa gefilmd maar in studio’s in Californië.
Het museum zit ook vol nostalgie, mooi om eens te zien maar echt ‘fenomenaal’ zou ik het ook nie noemen.

Dan wordt het tijd om onze langste rit van de reis aan te vangen (477km).  We rijden terug oostwaarts nu, richting Hot Springs, Arkansas ... de 6de staat die we aandoen. (Georgia, Alabama, Mississippi, Louisiana, Texas).
Eerste stop is aan de staatsgrens (Texarkana). Daar is altijd een visitor-center waar je alle informatie die je nodig hebt gratis krijgt.
Rond 16u30 aangekomen in ons hotelletje voor 1 nacht (Rodeway Inn – Hot Springs, Arkansas).
Zoals ik gisteren al zei is deze overnachting gewoon om een langere rit te vermijden. Nu blijkt Hot Springs heel toeristisch en een heel gezellig stadje te zijn. Het geluk dat een ‘roadbook-bouwer’ moet heben af en toe. En dat heeft ons Dianake perfect gedaan.
Dus hebben we nog een beetje gaan wandelen en in heel lekker restaurant (The Porterhouse).

Mijn pijp was uit nu ... op onze kamer heb ik nog efkes naar de NBA gekeken ;-) ... en dan naar dromenland.

Sweet dreams,

1. Karine van boeckel:
    21 mei 2017
    nostalgie!die serie!wie heeft daar ni naar gekeken!!!!!!ge had die hoed moeten opzetten voor die villa,dan waart ge jr. zei de raf!hahaha.tot morgen,voor het vervolg te lezen van jullie fantastische reis!kben echt blij dat je deze blog gemaakt hebt!
  2. Wim:
    21 mei 2017
    In de jaren stillekes elke donderdag na panorama en nu live!
  3. Leen:
    23 mei 2017