Dag 18

18 mei 2017 - Dallas, Texas, Verenigde Staten

Dag 18: donderdag 18 mei 2017

Sweet followers,

Het moest er eens van komen ... deze morgend gearresteerd door de Sheriff in Austin toen we vertrokken. Handboeien aan en mee naar ‘downtown’ om een verklaring af te leggen, vingerafdrukken en een foto. Dus hier kennen ze me ook nu.
Diana was in alle staten. Aangehouden door dronken rijden ... Maar toen ik wakker werd uit deze droom, stelde ik weer vast dat het tijd werd om terug naar de ‘H-E-B’ (supermarkt) te gaan om een beetje wijn te halen ;-)

Is maar een grapje hé ... Zo kan ik misschien jullie interesse erbij houden :-).

Deze morgen weer veel bewolking maar eigenlijk niet erg want we hebben een rit van 330km voor de boeg. Het kan beter nu slecht weer zijn. De temperatuur blijft wel hoog ... Om 9u is het al 26°C.

We hebben 1 stop gepland in ‘Waco’ ... deze naam doet me denken aan een paar vrienden van mij trouwens ;-)
Het was super ... er was net een ‘Magnolia-market’ (zie foto’s) aan de gang ... voor degene die het niet kennen moet je het maar eens googelen. Een super-stop is het geworden, wie kon weten dat ze dat daar alle weken doen. Een gezellig uitje voor de familie bleek het te zijn.
We hebben daar onze lunch van een ‘Foodtrucks’ genoten.

Dan verder naar Dallas, Texas gereden en in onze suite ingecheckt. En ja het is echt een suite ... moet a leens kunnen hé. Het is hier enorm warm ... 35°C, wel met zon nu :-)
Vandaag zijn we nog het ‘Sixth-floor Museum gaan bezoeken. Dit betreft de moord op JFK, de amerikaanse president die vermoord is in 1963 in Dallas. Er is zelfs een kruis (zie foto) getekend op straat waar hij beschoten is. Heel mooi museum, de moeite waard.

Daarna zijn we naar de ‘Reunion Tower’ gereden, het was vlakbij. Dit is niks voor Nonkel Rudi. Het is een toren van 50 verdiepingen hoog waar je bijna gans Dallas kunt zien. Als de lift niet aan de buitenkant zou hangen dan zou ik het nog doen, maar dit is erover voor mij. Maar men vrouwke heeft prachtige foto’s gemaakt daarboven.

Daarna gaan eten in ons ‘amerikaans’ favoriete restaurant, Salt Grass ... Goede steaks en vis gerechtjes ... en absoluut niet te weinig. Ik wil ook nog zeggen dat de amerikaanse eetcultuur niet te vergelijken is met die van ons. Je krijgt ten eerste enorm veel. Ze werken met ‘Side-dishes’ en je mag alles meenemen in voorbestemde ‘isomo-doosjes’ als jet het niet op krijgt. Dat zie ik geen belg doen in een belgisch restaurant. :-)

Na een hele mooie dag in onze droomreis zijn we zalig gaan slapen in onze suite J

Tot morgen, lieve followers :-)

1. Karine van boeckel:
    19 mei 2017
    hahaha,grapjas!k was er al mee weg zene!das echt iets apart hé die magnolia markt.dat ga ik idd eens googelen.die foto vanop de tower is precies vanuit het begin van een aflevering van Dallas hé.see you tomorrow!
  2. Wim Vervekken:
    19 mei 2017
    Een iconische plaats dat kruis in Dallas, dat doet iets met ne mens die geïnteresseerd is in die materie (ikke dus).
    En nu ken ik ook een magnoliamarkt!
    Groetjes.