Dag 4 (woensdag 8 mei 2024)

9 mei 2024 - Citrus Ridge, Florida, Verenigde Staten

Volgende vrienden,

Ik wil toch ook vermelden dat ik geen schrijver ben en dat mss de teksten saai worden maar ik doe gewoon mijn best.
De foto's kan ik niet in folders plaatsen (ik toch niet) dus moet je data volgen welke bij ons verhaal past.
De jetlag is eruit. We beginnen op normale uren wakker te worden.
Na mijn gebruikelijke 30 lengtes in ons olympisch zwembad en een engels ontbijt waren we gereed voor onze uitstap.

Door het warme en vochtige weer is het onmogelijk om gans de dag op stap te zijn. Vandaag was het 35gr.
Eerst eens gaan tanken met dit beest (Jeep Wrangler) in een WaWa (benzine-keten). In Amerika is het bijna een plezier om te tanken.
Kostprijs per liter: 0.852 euro (gewone benzine), dat is de bijna de helft van in België.

Vandaag gaan we eerst naar "International Drive" (Orlando). Je kan het vergelijken met de Keyzerlei (Antwerpen) van 17km lang.
En daar nog eens pretparken erbij. Maar je ziet er fantastische dingen. Je moet het maar eens "googelen" als de foto's niet genoeg zijn.
Deze "straat" is dus +-17km lang en staat vol hotels, restaurants, bars, winkels, pretparken, gebouw ondersteboven ...
Maar Icon Park sprong eruit voor ons. Daar is ook vanalles te doen en te zien. Ik ga dit allemaal niet opsommen hier.
Je moet het maar eens "googelen"

Daarna zijn we naar Disney Springs gereden. Dit is een kleine versie van het echte Disney World. En helemaal gratis. (we zijn niet gierig hé)
Het is een wandelpark met allerlei shops, bars, restaurants. Het is vooral rustiger dan alle andere parken en vooral gratis.
Er zijn zoveel pretparken rond Orlando. Maar deze was leuk om rond te wandelen. Dan zijn we eens iets gaan drinken en voor 1 Corana en een Bud Light waren we 30 dollar kwijt. Dat is dan weer het nadeel van gratis parken.

Op de terugweg gaan shoppen in den Aldi ... Jaja, je leest het goed, er is een Aldi hier.

Morgen rijden we naar het Space-Center.
Bedankt en tot morgen fantastische lezers !!

1. Karine van boeckel:
    9 mei 2024
    tot morgen.k zie er al naar uit.
  2. Sarah:
    9 mei 2024
    Rudi op een zwarte lijst, voorlopig geen verrassingen 😉

Jouw reactie