Dag 24

24 mei 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Dag 24 – woensdag 24 mei 2017

Beste vrienden,

Laatste volledige dag in Memphis en die zal de ganse dag bewolkt en regenachtig zijn met rond de 20°C maar.
Zelfs hier kunnen we ook belgisch weer hebben maar ben blij dat het in België lekker weer is.

Eerste bezoek vandaag is het ‘Lorraine Hotel’. De plaats waar Martin Luther King is doodgeschoten in 1968. Hij stond waar de krans hangt nu (zie foto). De geschiedenis hiervan kennen jullie wel. Toch weer een memorabele plaats in de wereld-geschiedenis. Er is ook een museum aan verbonden maar hebben dat niet bezocht omdat we ondertussen deze feiten ook al op andere plaatsen hebben gezien.

Dan is het tijd om ‘Sun Studio’ te gaan bekijken. De studio waar Elvis zijn eerste plaat opnam en waar ook nog vele andere ‘groten’ zijn bekend geworden.
De geschiedenis van de studio en de feiten die hier zijn vastgelegd, zijn gewoon fantastisch om horen. Onze tour-leidster was er goed in.
U2 (Bono) heeft hier ook een paar singles opgenomen, wist ik niet. Ook het kwartet van 1miljoen dollar is hier memorabel (ElvisPresley, Johnny Cash, Jerry Lee Lewis en Carl Perkins. Zij hebben hier tesamen liedjes ingezongen. Toen was Elvis al wereldbekend. En er zijn nog zoveel meer verhalen ... als je het googelt zal je nog veel meer vinden. Heel tof bezoek ... Het huis waar Rock’n’Roll is geboren !!! (het was moeilijk om goede foto’s te nemen)

Het huis ‘Slave Haven’ staat als 3de gepland vandaag. Het was van de Burkle-familie die negers hielp te ontsnappen van de slavernij begin 19de eeuw.
De tour is heel confronterend hoe wij ooit (en soms nog) onze donkere medemens hebben behandeld. Verder wil ik jullie hier niet mee lastig vallen ... wil je meer weten surf dan naar: http://slavehavenmemphis.com/a-walk-through-history

Als laatste stond er een shopping-center op ons lijstje ... of wat dacht je !!!!
Het is het ‘Bass Pro Shops’. Iedereen kent onze ‘AS-Adventures’-winkels ... Daarmee kun je het vergelijken maar dan 1000x groter !!!
Je kan er werkelijk alles kopen om te jagen of te vissen. Geweren in alle formaten, boten, ... je kan het niet gek genoeg bedenken of daar vind je het. Zoniet heb je een probleem denk ik !! Binnen is het een uniek decor, precies een beetje in jungle ... Aan de buitenkant is het een pyramide ... over controversen gesproken.
Supertof om eens door te lopen.

Morgen rijden we naar Nashville, Tennessee. Paar dagen geleden had ik gezegd dat we de laatste lange trip hadden gedaan maar dit is nog eentje van 350km.

Thx for following, dear friends

1. Karine van boeckel:
    25 mei 2017
    jullie hebben echt de reis zooooo goed gepland !amai ik kan ni zeggen hoe blij ik ben dat ik zo mee kan genieten.dankje daarvoor.zoveel indrukken en voor jullie waarschijnlijk nog veel indrukwekkender daar echt te kunnen beleven.das nu eens een klakske op u lijf geschreven he rudi!tot morgen!vandaag(dond) begint het tornooi van olicsa.tot en met zaterdag.dus als ik één van de dagen wat meer fouten schrijf,hebben de cavakes goe binnen gegaan!hahahahaha
  2. Wim Vervekken:
    26 mei 2017
    Prachtig! Al die plaatsen die in ons geheugen zitten en dat vanop de eerste rij meemaken dat is magic. En dan dat winkeltje met veel outdoor keuze...alleen in USA. Ik heb je reisroute in "mind", zelfs vier weken vliegen voorbij!