Dag 23
23 mei 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten
Dag 23 – dinsdag 23 mei 2017
Sweet followers,
Vandaag is onze 2de dag in Memphis. En we maken er een rustige van.
Tijdens onze verkenning in het centrum valt ons op dat het klein is en dat je snel uitgewandeld bent.
Uiteraard is het niet mogelijk om het stadion van de Memphis Grizzlies (NBA) te bezoeken, dat geluk is me op deze reis niet gegund. Maar in hun shop was alles aan 75% korting, enkel is mijn maat is helemaal uitverkocht.
Ook het stadion (Autozone Park) van Memphis Redbirds (Minor League Baseball) is vlakbij.
Beale Street is de bekendste straat van Memphis. Muziek is het thema uiteraard. Op de middag zijn in het ‘BB King’-bar gaan eten. En voor de rest is deze straat wel eens leuk om af te wandelen.
In het ‘Peabody-hotel’ is er wel een uniek evenement dat 2x/dag te zien. Er wonen namelijk op de hoogste verdieping een familie eenden, die 2x/dag naar beneden komen, uit de lift waggelen, over een rode loper en in het fontein van het hotel springen om hun ‘poten’ te strekken. Er staanaltijd honderden op te zien. Spijtig geen foto’s ervan. Jem oet het maar eens googelen.
Na al enkele dagen meer bewolking te zien ... kwam de zon (27°C) in de namiddag nog eens piepen. Dan hebben we de namiddag maar aan het zwembad doorgebracht.
’s Avonds gaan eten in het bekendste restaurant van Memphis, ‘Rendez-Vous’ ... wereldbekend voor zijn ribben. En ze waren inderdaad super.
Om half 11 heb ik nog een afspraak bij FedEx. Omdat hier het centrale punt (WorldHub) is van de firma kreeg ik unieke kans om deze te bezoeken. Ik ga niet in detail gaan maar voor mij was het indrukwekkend en fenomenaal om dit mogen mee te maken.
Rond 1u30 was ikterug in het hotel om dringend slapekes te doen.
Hear you tomorrow, kids
Foto’s
1 Reactie
-
Karine:24 mei 2017k ben eerst gaan googelen;das weer iets apart he die eenden.hebde gij een basketballeke voor de raf meegebracht(hahaha)ge kreeg em ni in a valies zeker!hier is het tot en met zondag al zeker zomers weer!25 tot 30 graden wort het de komende dagen.vandaag en gisteren was het ook al heel aangenaam.tot horens!byebye
