Dag 22

22 mei 2017 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Dag 22 – maandag 22 mei 2017

Geachte lieve followers,

Na onze originele overnachtings-hotel te verlaten, hebben we het ‘Delta Blues Museum bezocht’. Waar we geen foto’s mochten maken. Maar voor de Blues-liefhebbers een aanrader.
Vandaag opnieuw een poging gedaan om het ‘restaurant’ van Morgan Freeman te bezoeken. Nu zijn ze open maar het was een tegenvaller, zoals eigenlijk gans ‘downtown’ Clarksdale. Maar dit is een persoonlijke mening. Trouwens het ‘restaurant’ blijkt een ‘Blues’ club te zijn.

Dan is de opdracht een uurtje te rijden naar Memphis, Tennessee. Maar onderweg hebben we het bezoek aan ‘Graceland’ gepland. Eerste indruk = Indrukwekkend.
Het is niet goedkoop en we hebben één uur moeten aanschuiven om naar de mansion van Elvis te gaan. Want de toeristische ingang is aan de aandere kant van de straat (Elvis Presley Blvd). Het is af te raden om dit bezoek tijdens het weekend te plannen.
Dit gezegd zijnde blijft het fenomenaal om zijn huis te mogen bezoeken. Alsook het moment dat we aan zijn graf komen.  Daar is het dat iedereen (zowel jong als oud) heel stilletjes wordt, zelfs ons Dianake had een traantje voor hem!!!! (het was moeilijk om mooie foto’s te maken, sorry)
Je wordt echt geconfronteerd met de imposante en indrukwekkende figuur dat Elvis was.
Een fantastische muzikant met een super-sociaal gevoel voor zijn vrienden en famile.
Ik ben ervan overtuigd dat we nooit meer een man zoals hem  zullen kennen. De perfecte man?!

Daarna ons hotel opgezocht dat spijtig genoeg een beetje tegenvalt. Maar zelfs dit kan ons droomreis niet verstoren.
Morgen ga ik de FedEx bezoeken (mijn werkgever), hier in Memphis is het central punt voor alle verzendingen. Maar dit is persoonlijk voor mij, zelfs men vrouwke mag hier niet binnen.

Hopelijk blijven jullie de laatste dagen nog volgen, lieve vrienden :-)

Tot morgen, kids

1. Wim Vervekken:
    23 mei 2017
    Weeral een dag om nooit te vergeten, als ik kan zeggen waar ik was 40 jaar geleden, dan moet Elvis een ongelofelijke uitstraling gehad hebben!
  2. Karine van boeckel:
    23 mei 2017
    natuurlijk blijven we nog volgen maatjes!k zou het voor geen geld van de wereld willen missen!!!pakkende foto's!t blijft toch een ongelooflijke mens,Elvis.
  3. Willem Min:
    23 mei 2017
    Elvis ! Voor mij nog altijd de beste aller tijden . Dat jullie dit mogen meemaken is fantastisch . Ben een beetje jaloers ! Amuseer jullie nog de volgende dagen .
  4. Nick:
    24 mei 2017
    Prachtige reis zeg, tof om het het elke dag mee te volgen. Good job Rudi! Ps: Groetjes aan ons mama ;-)